НСБС, Националното сдружение на българските спедитори е учредено, за да представлява българския спедиторски бранш и да защитава интересите му на национално и международно ниво. Сдружението обединява почти всички доказани фирми, които покриват целия спектър на спедицията и логистиката  

  СТАТИСТИЧЕСКИ ДАННИ - КОЛИЧЕСТВЕНИ И КАЧЕСТВЕНИ ПОКАЗАТЕЛИ

От 1992 година НСБС работи за устойчиво развитие на българския спедиторски бранш, за усъвършенстване на правната база на спедицията в България, за издигане реномето на спедиторската професия и гарантиране на сигурност и превенция от рисковете в работата на фирмите-членове.

Днес сдружението представлява над 100 спедиторски и логистични фирми, което е безспорно доказателство за постоянно нарастващото доверие към НСБС, защото се стремим да се развиваме съобразно потребностите на членовете, да  разширяваме кръга на услуги за улесняване на тяхната дейност и да работим в интерес на българския спедиторски и логистичен сектор.

Списък с контакти на членовете на НСБС 

НСБС е член на ФИАТА (Международната федерация на спедиторските асоциации) и  КЛЕКАТ (Европейската асоциация за спедиторски, транспортни, логистични и митнически услуги).


Приоритетни направления:     

Дейности в защита на браншовите и работодателските интереси.

Разширяване на кръга от услуги за улесняване дейността на членовете и превенция от рисковете в работата на фирмите-членове.

Развитие на транспортно-спедиторския и логистичен бранш чрез повишаване на професионалната квалификация и популяризиране на спедиторската професия.

Активно международно сътрудничество с европейски транспортни структури.


Структура на НСБС

ОБЩОТО СЪБРАНИЕ е върховен орган на сдружението. Събранието определя главните насоки за развитие на НСБС, приема бюджета на сдружението, избира и освобождава членовете на Управителния и на Контролния съвет, приема отчета на Управителния съвет и доклада на Контролния съвет, изпълнява други функции, произтичащи от Устава и законодателството на страната.

УПРАВИТЕЛНИЯТ СЪВЕТ се  състои от 9 члена, които се избират от Общото събрание за срок от три години. Осигурява изпълнението на решенията на Общото събрание. Разработва и предлага насоки за развитието на сдружението.

КОНТРОЛНИЯТ СЪВЕТ  е избран от Общото събрание на сдружението и осъществява цялостната ревизионно- контролна дейност върху изпълнението на решенията на Общото събрание, на  Управителния съвет и тези, произтичащи от нормативните актове и вътрешно устройствени документи. 

СЕКЦИИ по видове транспорт:

  • Автомобилни и комбинирани транспорти
  • Железопътен транспорт
  • Въздушен транспорт
  • Водни транспорти и пристанища
  • Митнически процедури

     

По-важни постижения в международната дейност


От 1994 г. НСБС представлява България в Международната федерация на спедиторските сдружения ФИАТА и участва в управителните органи.

От 2000 г. НСБС изпълнява функциите на Секретариат на Консултативния съвет на спедиторските асоциации от Юго-източна Европа и спомага за организирането на 8 Конгреса на спедиторите.

От 2003 г. НСБС е член на КЛЕКАТ (Европейската Асоциация за спедиторски, транспортни, логистични и митнически услуги), чрез която получава право на глас при вземането на решения от Европейската комисия засягащи транспортната политика на Общността.

През 2007 г. е национален координатор по 7-ма Рамкова Програма на ЕК SURFACE NET FP7 за поощряване участието на малките и средни предприятия в транспортни проекти.

През 2008 г. печели Европейско финансиране и е Ръководител на проект CA FORWARDERS NET за укрепване на спедиторския бранш в страните от Централна Азия.

През 2011 партньор и национален координатор в проектa ISOTRACK по 7-ма Рамкова Програма на ЕК, който има за цел повишаване на сигурността на контейнерните превози.

По-важни постижения в полза на членовете и на Българския спедиторски бранш


През 1996 г. НСБС изработи и въведе сред членовете си Общи спедиторски и Общи складови условия, които налагат високи професионални стандарти за  спедиторските и логистичните услуги. С първокласни застрахователи НСБС разработи застрахователна полица, покриваща отговорността на спедитора към неговите клиенти-товародатели.

През 1996 сдружението разработи първия в България Наръчник и Програма за професионална подготовка на спедиторски кадри и бе акредитирано от ФИАТА да провежда курсове за обучение и да издава международни дипломи за професионална компетентност в спедиторската професия.

През 1999 г. НСБС получи право да предоставя на членовете си документите на ФИАТА: мултимодален коносамент (FIATA FBL), спедиторски реципис (FIATA FCR), сертификат за транспорт (FIATA FCT) и складова разписка (FIATA FWR).

През 2002 г. създаде Учебен център, лицензиран на национално и международно ниво за провеждане на специализирани курсове в областта на спедицията и логистиката.

През 2012 г. Учебен център - НСБС разработи собствена платформа и въведе дистанционно обучение по 13 специализирани програми.

През 2013 г. към НСБС е учреден специализиран Арбитраж за транспорт и спедиция.

През 2015 г. НСБС издаде Електронен наръчник по спедиция в съответствие със стандартите на ФИАТА.

През 2015 г. НСБС създаде борса за работа и стаж, с цел подкрепа на стажантската програма и повишаване атрактивността на спедиторската професия сред младите хора.

През 2016 г. експерти на НСБС и НАПОО разработиха Държавните образователни стандарти за  професия „Спедитор-логистик“ и Учебен център – НСБС бе лицензиран по професия „Спедитор-логистик“ и професия „Куриер“.

През 2017 г. Учебен център - НСБС бе одобрен от Агенцията по заетостта за доставчик на професионално обучение по ОП РЧР 2014-2020, схема "Ваучери за заети лица"

През 2018 г. НСБС издаде ново печатно издание на Наръчник на спедитора съгласно стандартите на ФИАТА.

Ръководство

Явор Панталеев

председател на управителния съвет

Г-н Явор Панталеев е председател на УС на НСБС от 2018 г. В периода 2015 – 2018 е бил член на УС на НСБС. От 2012 до 2015 г. е бил председател на Контролния съвет на НСБС и председател на секцията по автомобилни и комбинирани транспорти.

Средното образование завършва в Националната финансово-стопанската гимназия в София с профил машинна обработка на информацията, след което получава бакалавърска степен по специалността спедиция, транспорт и логистика в Дуалното висше училище Баден-Вюртемберг в Lörrach (Германия). Завършва магистратура с профил мениджмънт за организационно съвършенство в Училище по мениджмънт към НБУ. От 1998 г. Явор Панталеев участва в управлението на ОЙРОШПЕД – първото частно дружество в България за спедиция и логистика, създадено през 1990 г. Освен към спедицията и логистиката той има силен интерес и в сферата на информационните технологии.

Ангел Сафев

зам. председател на управителния съвет

Г-н Ангел Сафев е зам. председател на УС на НСБС.  В периода 2015 – 2018 г. е преседател на сдружението, а е член на УС от 2003 г.  и отговаря за дейността на работната група по „Водни транспорти и пристанища”.
От 2000 г. е управляващ директор на фирма Мобиле ООД, Варна.
Г-н Ангел Сафев е завършил ВВМУ „Никола Вапцаров” и Икономическия Университет, Варна – Международни икономически отношения.

Иван Петров

зам. председател на управителния съвет

Г-н Иван Петров е зам. председател на УС на НСБС и отговаря за международната дейност на Сдружението. Той е бил председател на НСБС два мандата от 2000 г. до 2006 г.
Г-н Петров е старши заместник председател на ФИАТА, председател на Регионален институт Европа и председател на работната група по ж.п. превози на ФИАТА. Той е генерален секретар на КЛЕКАТ и председател на съвместната работна група ЮИЦ/ФИАТА и ОСЖД/ФИАТА, където членуват железопътни и логистични компании. Той е член на Консултативния комитет на Президентите на Балканските Асоциации на спедиторите.
Г-н Иван Петров е управител на “ТРАНС ЕКСПРЕС” ЕООД от 1991 г. Той е доктор по икономика от УНСС, София и е специализирал в областта на международния транспорт, спедиция и логистика в САЩ, Австрия, Германия и Русия.

Мариета Григорова

зам. председател на управителния съвет

Г-жа Мариета Григорова е зам. председател на НСБС от 2006 г.
През периода 2000-2006 тя е била член на КС и на УС на НСБС.
Г-жа Мариета Григорова е управител на Гебрюдер Вайс ЕООД от 1993 г. и има повече от 15 години опит в спедиторската професия.
Образование: магистър от Софийски Университет и следдипломна квалификация по “МИО” от школата на МВИВ.

Цветин Тодоров

зам. председател на управителния съвет

Г-н Цветин Тодоров е зам. председател от 2015 и  член на УС на НСБС от 2012 г. В периода 2009 – 2012 г. е председател на Контролната комисия на НСБС. Той е управител на Александър Логистикс ООД, създадена през 1994 г. и член на НСБС от 2006 г. Завършил е ТУ София, специалност „Инженер по подемно транспортни и пътно строителни машини.

Васил Борисов

член на управителния съвет

Г-н Васил Борисов е член на УС на НСБС от 2015 г. В периода 2009 – 2012 г. е бил член на Контролния съвет на НСБС. От 1995 год. е управляващ  директор на фирмите: „Етна Карго“ ООД и „Етна Карго Транспорт“ ООД.
Г-н Васил Борисов е завършил УНСС, специалност Международни икономически отношения.

Иван Кирчев

член на управителния съвет

Г-н Иван Кирчев е член на УС на НСБС от 2015 г. Той е член на КС на НСБС от 2012 г. до 2015 г. От 2002 г. е управител на фирма Белл ТТ Логистик ООД, Варна.
Г-н Иван Кирчев е завършил Шуменския университет „Епископ Константин Преславски”, има следдипломна квалификация по „Бизнес мениджмънт и администрация на фирмата – транспорт” в Университет за национално и световно стопанство – Институт за следдипломна квалификация ВШМА гр. София, както и диплома от курс на НСБС Българската асоциация за спедиция транспорт и логистика гр. София за професионално обучение на международни спедиторски кадри по стандартите на FIATA.

 

Петър Найденов

член на управителния съвет

Г-н Петър Найденов е член на УС на НСБС от 2012 г. Той е собственик и управител на Омега Транс ООД, създадена на 17 ноември 1992 г. и член на НСБС от 1993 г. Г-н Найденов работи в СО МАТ от 1986 до 1992 г. – от диспечер до Зам. Ген. Директор на обединението при напускането си.
Има висше икономическо образование – „Икономика и управление на транспорта” – София.
Ползва френски, португалски, руски, испански, италиански езици.

Кольо Дойнов

член на управителния съвет

Г-н Кольо Дойнов е член на УС на НСБС от 2018 г. В периода 2015 – 2018 г. е бил член на Контролния съвет на НСБС. От 2003 г. той е  управител на Сико Транс АД. Г-н Дойнов е завършил УНСС, специалност „Счетоводство и контрол“.

Георги Минчев

председател на контролния съвет

Г-н Георги Минчев е председател на Контролния съвет. От  2003 е в ръководството  на НСБС като от 2006 до 2012 г. е председател на УС на НСБС.  В периода 2000-2003 г. е бил  Председател на секцията по железопътен транспорт. От 2017 година е Председател на Българо-Руската търговско – промишлена палата /БРТПП/. От 2001 г. е Съпредседател на смесената комисия по въпросите на транспорта и комуникациите на Българо-Руския бизнес форум. От 1993г. г-н Георги Минчев е Управител на РТК “Гефес” ООД и “Транс Балкани” ООД. Завършил е Университета за национално и световно стопанство – гр. София, специалност ”Социално-икономическа информация”, специализация “Статистика”.

Емил Дандолов

член на контролния съвет

Г-н Емил Дандолов е член на Контролния съвет на НСБС от 2018 г.  Той е заместник управител „СТБ и МО“ в М&М Милицер и Мюнх БГ ООД, създадена през 1990 г. и дългогодишен член на НСБС. Г-н Дандолов е завършил  МГУ „Св. Иван Рилски“- инженер геолог, специалност „Геология и проучване на полезните изкопаеми“.

Ирина Великова

член на контролния съвет

Г-жа Ирина Великова е член на Контролния съвет на НСБС от 2018 г. От 2015 г. е  собственик и управител на ЕС ТИ ЕМ ГРУП ЕООД. Тя трупа професионален и управленски опит във финансовата сфера, но е силно впечатлена от динамиката и възможностите за нови модели в логистичния бранш. Г-жа Великова e завършила специалност „Икономическа социология“ и магистърска степен със специалност  „Европейска интеграция“ УНСС – София.

Шест добри причини да бъдете член на НСБС

 Използвате Общите спедиторски и Общите складови условия (ОСУ и ОСКУ) на НСБС

 Кандидатствате за индивидуално членство във ФИАТА

 Използвате спедиторските документи на ФИАТА

 Ползвате логото на НСБС и това на ФИАТА върху фирмените документи

 Получавате преференциални условия за професионално обучение в Учебен център - НСБС

  Имате преференциални условия за ползване на Транспортен арбитраж


Как да кандидатствам? Свържете се с нас на:

: office@nsbs.bg  secretariat@nsbs.bg  : 02 971 48 22; 02 971 50 25

НСБС обединява най-добрите професионалисти от бранша и ползвайки услугите на неговите членове, товародателят получава:

 

  • гаранция за компетентност и високо качество на услугите

  • финансова стабилност и търговска етика на спедитора

  • ясни и точни условия на спедиторския договор, формулирани в ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ на НСБС, които дефинират отговорността на спедитора към клиента

  • гаранция за защита интересите на клиента и за компенсация на щетите, които могат да възникнат при превоза, претоварването и съхранението на стоките, осигурена от застраховката “Отговорност на спедитора”

I. ИЗИСКВАНИЯ КЪМ КАНДИДАТА

1. Редовни членове на НСБС могат да бъдат еднолични търговци и търговски дружества, регистрирани по Търговския закон на България и вписани в Търговския регистър за извършване на спедиторска, логистичнa, складова, куриерска, митническо-агентска и друга сродна дейност (при условие, че спедиторската и логистична дейност е водеща), наричани по-нататък “ТЪРГОВЦИ”.

2. Търговецът, който кандидатства за редовен член на НСБС, трябва да отговаря на следните условия:

2.1. Да е извършвал съответната дейност, цитирана в т. 1 по-горе, в продължение най-малко на 1 пълна финансова година.

2.2. При извършването на спедиторска и логистична дейност да се ръководи от разпоредбите на приложимите международни спогодби и конвенции, документите на ФИАТА, Общите спедиторски условия (ОСУ), Общите складови условия (ОСКУ) или специфични разпоредби и условия, действащи за съответния вид дейност и законодателството на Република България.

2.3. Да е съгласен да приеме и да се ангажира да изпълнява Устава, целите, задачите и решенията на НСБС, както и професионалния Кодекс на НСБС.

2.4. Да предоставя статистическа информация – количествени и качествени показатели за дейността на компанията за приключената финансова година, с цел поддържане на публична база данни за анализи на спедиторския бранш.

2.5. Да е съгласен и да се ангажира да сключи договор за застраховка на своята отговорност.

2.6. Да не е обявен в несъстоятелност и да не е в производство за несъстоятелност.

2.7. Да е съгласен и да се ангажира да заплати предвидената встъпителна такса и в установените срокове да заплаща членския си внос в НСБС.


II. ДОКУМЕНТИ ПРИ КАНДИДАТСТВАНЕ

2. Търговец, който желае да бъде приет за редовен член на НСБС, подава до Управителния съвет заявление и прилага следните документи:

2.1. Мотивирана препоръка от двама редовни члена на НСБС.

2.2. Копие от удостоверение за актуално състояние на дейността от Агенцията по вписванията – търговски регистър.

2.3. Отчет за приходите и разходите към баланса за последната финансова година с декларация за частта от оборота в резултат на спедиторска и логистична дейност.

2.4. Копие от удостоверението за данъчна регистрация.

2.5. Декларация съгласно приложения образец - Изтегли.


Как да кандидатствам? Свържете се с нас на: 

02 971 48 22; 02 971 50 25 или пишете на: office@nsbs.bg; secretariat@nsbs.bg

 

 


 

Ползвайки услугите на нашите членове, товародателят получава:

 

  • компетентност и високо качество на услугите
  • финансова стабилност и търговска етика на спедитора
  • ясни и точни условия на спедиторския договор, формулирани в ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ на НСБС, които дефинират отговорността на спедитора към клиента


Виж повече